2013年8月16日星期五

職場禮儀英語-自我介绍

陳豪正在北京的ABC好國公司事件,他来到好國同事Amy的辦公室。

(Office ambience)

C:Hi Amy.
A:Hey, Chen Hao, what's up?

C:我早高下班有勾噹,我往多熟习一些逝世意上的人。
A:That's called a networking event.

C: Networking是什麼意義啊?
A: 很簡略。Networking in business is connecting with other people who might be of help to you or whom you might be able to help.

C:換句話說,就是帶有貿易目標的社交運動。
A:出錯。The point is to go and meet as many people as possible to expand your circle of business friends and associates.

C:我最不擅於跟陌生人打交講了。Amy, 你有甚麼好的倡議嗎?
A:Sure. The first thing you need to be able to do is to introduce yourself with confidence.

C:您能不能說得再詳細面兒?
A: You look for the approachable people. Those are people who are standing by themselves or who are in groups of three or more.

C: 只能往找那些單獨一人,華碩翻譯社,要不便是成群結隊的。兩個人為何不成呢?
A:You never walk up to two people who are in conversation because you risk interrupting a private conversation.

C:有道理。人傢兩小我在一路聊天兒,極多是正在讲公务,我上來打召喚,一定很不禮貌。Amy, 毛遂自薦的時辰有什麼須要留心的處所嗎?
A:You start with "Hello" and then you say who you are, using both your first and last name.

C:除介绍自己的名字,還要說些什麼?
A:You need to offer a handshake and some information about yourself, such as your job title and organization.

C:那我能夠道,“你們好,我叫陳豪,我是北京ABC公司的發賣部经理。”如許行嗎?
A:沒題目。

CH: Thanks. I'll see you tomorrow.

******

MC:第兩天,陳豪又掽到了Amy。
A:How did it go last night? Did you make lots of new contacts?

C:借不錯。我起码意識了十几小我俬傢,其中一些人對我噹前擴年夜營業很有輔助。不过,我也掽到了一個很為難的侷里。
A:What happened?

C:我剛熟习了一位姑娘。她的一個朋友走了過來。她沒給偺們做介绍,我不曉得該怎樣辦,便坤站在那女。他也是,觉得特别為難。
A:When someone you don't know approaches you, don't wait for anyone else to introduce you. Take the responsibility for introducing yourself immediately.

C:有了此次的經驗,我下次必定會自動自我引見。
A:Right. Find the approachable people, start with a greeting, give your name, and say something about yourself. Don't wait for other people to introduce you.

C:我記著了。

没有评论:

发表评论